مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان یزد در دیدار با امام جمعه ابرکوه:

سیاستهای اجرائی کمیته امداد ، توانمند سازی خانواده ها است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان یزد در دیدار با امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: : سیاستهای اجرائی کمیته امداد ، توامند سازی خانواده ها است و در این راستا طرح نظام جامع آموزشی خانواده ها در دست اجراست تا در زمینه های اقتصادی و اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی غنای لازم را تحصیل نمایند.

نصیری، رویکرد آموزشی مددجویان را یادآور شد که از مرحله کلاسهای آموزش و پرورش به مرحله دانشگاه رسیده و اکثراً فرزندان مددجو با پشتیبانی این نهاد به دانشگاه راه یافته و مورد حمایت هستند.

وی ایجاد اشتغال را از دیگر برنامه های این نهاد اعلام کرد که به ویژه به تناسب سال جهاد اقتصادی ، زمینه اشتغال زنان و افراد خانوار تحت پوشش به اندازه توانشان فراهم شده است تا به گونه ای با این تلاش، به مرحله خودکفائی دست یابند و با کار و تلاش نیز بیش از پیش آشنا شوند و در این خصوص تسهیلات مناسبی هم برایشان منظور شده است.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه ابرکوه نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان ، رویکرد فعالیتهای کمیته امداد را امیدبخش و پرنتیجه توصیف کرد و گفت : بحث استغنای مددجویان ، باید اصل اولیه سیاست اجرائی کمیته امداد باشد تا در اولین فرصت به مرحله خودکفائی برسند.

وی لزوم بذل همت عمومی را در جهت زایل کردن ریشه فقر و زدودن غبار محرومیت از چهره خانواده ها یادآورشد و افزود : با طرح جدید مجلس جهت استمرار مساعدت به زنان سرپرست خانواده که ازدواج مجدد می نمایند و با لطف خدا، شاهد نتیجه گیری خوبی در دفع مفاسد اخلاقی و منکرات اجتماعی در کشور خواهیم بود ، زیرا ازدواج مجدد آنان به همراه استمرار مساعدت مالی دستگاههای امدادی ، موجبات ثیانت اخلاقی و عفت عمومی را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا